Wednesday 1 April 2015

APA ITU DETOX?

Apa itu detox?

Detox sangat penting untuk membantu mengeluarkan toksin yang berlebihan dalam badan. Apabila toksin terlalu banyak di dalam tubuh seseorang, ini menyukarkan badan menyerap nutrien makanan yang kita makan sama ada daripada mana-mana makanan tambahan mahupun makanan harian yang diambil. Detox ialah satu proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan najis besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Sebab itulah detox itu sangat penting sebelum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya penyerapan nutrien adalah pada kadar optimum.

Apa dia pilihan makanan untuk detox? Jom klik gambar di bawah ini untuk paparan yang lebih jelas.



Sistem penghadaman yang baik adalah ASAS kepada tubuh badan yang sihat.

Pernahkah anda mengalami masalah sembelit, demam, flu, kelebihan berat badan, selulit, kadar kolesterol darah berlebihan, lesu kronis, penyakit/gangguan dalam perut? Sekiranya pernah, ini menunjukkan anda perlu detox tubuh badan anda.

Badan yang dibebani dengan kandungan toksin yang tinggi akan menunjukkan simptom-simptom seperti penghadaman yang tidak sempurna, sembelit, kelesuan, kembung perut, berat badan naik, keadaan kulit yang tidak sihat (contohnya berjerawat, ruam gatal), tekanan mental, tidur yang tidak lena, daya tumpuan lemah, sakit tekak, sakit kepala, mulut berbau, tahap glukosa yang tidak seimbang, badan agak berbau dan mukus berlebihan. 


Kesimpulannya, detox memang sangat penting tapi yang paling penting ialah menjaga kesihatan diri di dalam dan luar tubuh badan kita. Sama ada kita menjalani detox atau tidak, diet pemakanan yang diambil seharian hendaklah dijaga. Termasuklah dalam soal pemilihan pengambilan makanan tambahan seharian untuk menampung nutrisi yang kurang.

Anda sedang mencari produk untuk detox badan secara semulajadi? Shaklee mempunyai Super Detox Set dan Digestive Health Set.

Super Detox Set
(DETOX COMPLEX + ALFALFA COMPLEX + GARLIC COMPLEX)

Digestive Health Set
(PEPPERMINT- Ginger Plus + ESP + ALFALFA COMPLEX + HERB LAX)

Set Detox Bajet
(ALFALFA COMPLEX + HERB LAX)



ok, Sesiapa yang berminat nak mencuba Set Detox ini,  bolehlah mencubanya dan menghubungi saya. Free consultation dengan setiap pembelian produk Shaklee daripada saya.

Hubungi saya: ^_^

Puan Jannah [FB: Ummu Mardhiyyah] Shaklee Independent Distributor [ID No : 868307]
013-8974397|ummumardhiah81@gmail.com

Salam tulus ikhlas daripada saya Ummu Mardhiyyah (Ibu kepada Mardhiyyah)

No comments:

Post a Comment

 
Full design blog:jiakreatifelt.com