Monday 8 September 2014

Ku Rawat Sakit Mata Konjuktivitis Dengan Vitamin Shaklee

Bangun sahaja dari tidur pada waktu subuh hari jumaat yang lepas (5 September 2014),  mata kiri saya "melekat". Dalam hati kata, "sah kena penyakit mata Konjunktivitis". Bingkas bangun, terus tengok cermin "Sah!". Kejutkan suami "Bang, ayang tak pegi sekolah la hari ni. Terpaksa la ambik MC". Mau tak nya dijangkiti penyakit mata. Setiap hari masuk kelas nak mengajar, mesti ada sahaja pelajar yang sakit mata dan terpaksa minta izin untuk pulang dari sekolah lebih awal untuk mendapatkan rawatan.

Risau saya dibuatnya. Takut menjangkit pada anak-anak. Saya cepat-cepat capai Garlic complex. Telan 2 biji. Garlic Complex boleh bertindak sebagai antibodi semulajadi dalam tubuh. Sejak "berjodoh" dengan Vitamin-Vitamin Shaklee, tekak jadi tak "lalu" nak telan ubat-ubatan dari klinik..
 
Dari klinik saya dibekalkan ubat titis mata. Sebelum ni saya ada berbincang dengan kawan-kawan di sekolah... ubat apa yang paling mujarab untuk atasi masalah sakit mata? Mereka kata, yang paling baik ialah dengan meletakkan atau menitiskan beberapa titis air susu ibu ke mata yang dijangkiti Konjunktivitis.  kaedah ni pun saya cuba.

Balik dari klinik saya "memperkasakan" pengambilan vitamin Shaklee. Antara vitamin yang saya "wajibkan" diri untuk diambil sepanjang tempoh saya merawat diri sendiri ialah:
♥ Garlic Complex sebagai antibiotik
♥ Vivix untuk tingkatkan kesihatan mata
♥ DTX Complex untuk singkirkan toksin di hati yang menjadi penyebab masalah mata
♥ Caratomax untuk "rawatan" mata saya secara menyeluruh
♥ Vitamin C Sustained Release 553 mg untuk tingkatkan imunisasi badan dan bantu lawan virus dalam badan.

 Alhamdulillah, akhirnya pada hari Isnin 8hb.Sept.2014 saya dah pergi kerja. Mata dah tak merah. Walaupun pihak Pejabat Pendidikan Daerah mendapat arahan daripada JPN agar mengarahkan pihak pentadbir menyenaraikan nama guru-guru dan pelajar yang diserang virus penyebab masalah sakit mata Konjunktivitis, nama saya tidak disenaraikan untuk diberi cuti extra 5 hari ^_^. Sebab? Dah sembuh. Alhamdulillah.

Saya Pengedar Sah Shaklee di Sabah, kawasan Kota Belud, Kota Kinabalu, Papar, Sarawak, Wilayah Persekutuan Labuan dan seluruh Malaysia. Anda juga boleh menggunakan SID saya (868307) di mana-mana cawangan Shaklee untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee. Sebarang pertanyaan lanjut dan konsultasi, boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja (^_^)
FB: Ummu Mardhiyyah
FB Page: Rahsia Cantik, Sihat Luar dan Dalam
SID: 868307
Call/SMS/Whatsapp/Wechat/Telegram: 0138974397
email:ummumardhiah81.gmail.com









































2 comments:

  1. Wah alhamdulillah.perkongsian yg sgt hebat. Insyallah next time bole cuba petua akak ni.

    Sudi2 lawat blog emy..
    http://emyashura83.blogspot.com/2015/01/jangan-makan-vitamin-c-shaklee.html

    ReplyDelete
  2. he he thank Q emmy.
    rajin2 blogwalking d blog akak. sama2 kita kasi naik traffic . eh betul ka ni. ngee

    ReplyDelete

 
Full design blog:jiakreatifelt.com