Thursday 29 January 2015

Vitamin E penyebab parut

Assalamu'alaykum salam sejahtera semua. Hari ni saya nak kongsi cerita tentang pengalaman saya sendiri menggunakan Vitamin E. Vitamin E menjadi penyebab parut hilang. Saya dah jatuh cinta dengan Vitamin E Shaklee ni sejak parut pada muka anak saya Nur Syifa' sudah hilang tanpa meninggalkan parut.


Untuk makluman, saya memang berpantang untuk tidak mengambil sebarang seafood yang "kuat" seperti udang, ketam dan sotong. Tapi sejak saya amalkan Set Resdung Shaklee  yang terdiri daripada Vitamin B complex, Vitamin C dan alfalfa complex, saya sudah boleh merasakan keenakkan daging udang dan sotong. Alhamdulillah, cuma Ketam jak yang saya ndak (tidak) berani. Sebab bagi saya ketam ni "berbisa' he he he ^_^. Pernah suatu hari tu, adik saya Sheila, merasa kuah masakan ketam. Kuah saja tu tapi Nda sampai 5 minit. Bibirnya naik bengkak. Family History, memang kulit allergic sebelah mummy saya.  

Nak dijadikan cerita, mertua dan suami saya, menyuapkan Syifa' dengan daging ketam. Ketam rebus. Mak aih, esoknya habis badan SYifa' gatal-gatal. hari kedua, muka Syifa' nampak berbintil-bintil air dan melepuh. Nampak seolah-olah macam hangus kena getah mangga.  Aduina, panik betul saya masa tu. Bawa pegi Dr.Martavan , doktor paling "kuat" konon ubatnya. sekali sapu, kulit Syifa' tambah nampak macam hangus terbakar.

Google punya google, tanya punya tanya, risik punya risik. Akhirnya, Saya try Shaklee Get Clean Basic H2 sebagai sabun muka dan seluruh badan Syifa'. "Berpuasa" daripada sebarang sabun. Hanya Basic H2 jak saya gunakan sebagai sabun mandian dan cucian pada luka-luka di muka Syifa'. Selepas mandi, pada waktu pagi, petang dan semasa Syifa' tidur, saya sapukan dengan vitamin E sahaja. Alhamdulillah, dalam 3 minggu, kulit Syifa' sudah menampakkan hasil. Parut semakin menipis dan hilang ^_^. 

Dan kini, parut di tangan dan muka Syifa' sudah hilang sepenuhnya. ALhamdulillah. Saya suka berkongsi pengalaman sendiri dan saya mahu semua orang merasai dan menikmati kesihatan yang lebih baik dengan mengamalkan amalan pemakanan yang seimbang dan ditambah dengan amalan pemakanan tambahan (supplemen) bagi menampung kekurangan nutrisi harian kita.

Saya Pengedar Sah Shaklee di Sabah, kawasan Kota Belud, Kota Kinabalu, Papar, Sarawak, Wilayah Persekutuan Labuan dan seluruh Malaysia. Anda juga boleh menggunakan SID saya (868307) di mana-mana cawangan Shaklee untuk sebarang pembelian atau ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee. Sebarang pertanyaan lanjut dan konsultasi, boleh menghubungi saya pada bila-bila masa sahaja (^_^) 
 
FB: Ummu Mardhiyyah
FB Page: Rahsia Cantik, Sihat Luar dan Dalam
SID: 868307
Call/SMS/Whatsapp/Wechat/Telegram: 0138974397
email:ummumardhiah81.gmail.com

No comments:

Post a Comment

 
Full design blog:jiakreatifelt.com