Monday 4 May 2015

Performance Drink Shaklee Minuman Atlet

Ketika menyertai larian 4x100 meter bagi acara terbuka dalam Majlis Sukan Peringkat Sekolah, saya minum Performance Drink. Performance Drink adalah minuman terbaik untuk Atlet. hehehe. Kawan-kawan kata "lajunya berlari. Nampak Bertenaga". Terus disebut-sebut sebagai duta Shaklee sekolah. Aiseymannn ^_^



Pada 15 - 17 April 2015, saya dan beberapa orang rakan sekerja ditugaskan menjadi guru pengiring Bola Jaring yang mewakili sekolah dalam pertandingan Bola Jaring peringkat Daerah Kota Belud, di SMK. Tambulion.

Pada hari pertama pertandingan, saya tidak membekalkan Performance Drink untuk pasukan Bola Jaring saya. Saya cuma menyediakan Sandwich telur sahaja untuk sarapan pagi mereka. Tapi pada hari keesokan harinya saya bercadang membelanja mereka minuman Performance Drink Shaklee. Oleh kerana saya tak sempat nak bancuh awal pagi , saya bawa terus 1 canister Performance Drink yang dah dibuka dari rumah.

Sampai sahaja di SMK. Tambulion, selesai sarapan dan 1 jam sebelum permainan saya arahkan pemain-pemain meminum minuman Performance Drink mereka (saya cuma letak 1 sudu teh performance drink dalam setiap botol minuman para pemain. 1 botol mengandungi 500ml. Selepas permainan berlangsung, semua pemain-pemain memberi respons positif. 

"Ustazah, best betul tau minuman ni. Rasa macam bertenaga jak masa main tadi"

"Ustazah, masa main tadi, tidak terasa haus pun"

"Ustazah, selepas tamat permainan tadi, rasa macam mau main jak. Tidak terasa penat oo"

Begitulah respons anak-anak pelajar semasa saya bawa mereka menyertai pertandingan bole jaring di peringkat Daerah Kota Belud.

Apa kebaikan Performance Drink?
1. Meningkatkan daya ketahanan badan
2. Membekalkan daya tenaga dan ketahanan fizikan
3. Mengelakkan badan kehilangan air
4. Mengekalkan paras gula


Siapa patut ambil Perforance Drink?
1. Atlit
2. Orang yang berpuasa
3. Pesakit yang menjalani pembedahan
4. Orang yang selalu keletihan
5. Orang yang selalu lewat tidur malam
6. Orang yang paras gula rendah
7. Orang yang tiada selera makan
8. Orang yang menjalani gaya hidup aktif dan lasak


Jika anda berminat untuk mencuba minuman segar, berkhasiat dan memberi tenaga ini, anda boleh hubungi saya: |Suzana Binti Hj.Saman|SID:868307| email:ummumardhiah81@gmail.com|  FB: Ummu Mardhiyyah| No.Telefon: 0138974397|


No comments:

Post a Comment

 
Full design blog:jiakreatifelt.com