Friday 19 June 2015

Rahsia Kulit Wajah Cantik Berseri

Assalamu'alaykum wbt

Hari ni hari ketiga bulan Ramadhan. Sempena Aidilfitri yang akan menjelang tiba, tiba-tiba hari ni datang idea nak share pada kawan-kawan pembaca tentang bagaimana nak dapatkan kulit cantik berseri di hari raya nanti. Sudah menjadi lumrah manusia inginkan kecantikan. Untuk memiliki wajah yang sihat dan cantik berseri, kita semestinya "membelainya" dari luar dan dalam. Jika mempunyai dana lebih, sudah tentu ramai yang sanggup untuk merawat kulitnya agar kelihatan sihat, cantik berseri bak retis-retis. kan. kan? ^_^ Dalam Artikel kali ini, saya nak share rahsia kulit cantik berseri, bebas daripada jerawat dan kulit kusam serta tona kulit yang tidak sekata.

Antara Rahsianya:
1. Rajin mencuci muka- wajah yang sentiasa bersih akan tampak cerah dan sihat. Cuci muka dengan pembersih muka yang diperbuat daripada bahan semulajadi dan lembut sekurang-kurangnya 3 kali

2. Kerap melakukan Masker Alami - bahan bengkoang, susu, tomato, timun atau putih telur. Lakukanya 2 atau 3 kali seminggu.

3.Pengelupasan Sel kulit mati - Lakukannya seminggu atau dua minggu sekali.

4.Pengewapan air rebusan daun sirih - Hasilnya kulit akan terasa segar dan kencang/ tegang.
5.Gunakan sunblock kalau keluar rumah - sinar UV matahari boleh menjejaskan kesihatan kulit dan seandainya kulit sentiasa terdedah pada cahaya matahari, kulit akan bertambah gelap dan menjadi kusam.

6. Sering tersenyum ceria. Ini tips paling mudah dilakukan. Sentiasalah tersenyum, gembirakan hati dan positifkan minda ^_^

Nak tahu satu lagi tips untuk memiliki kulit wajah yang sihat, mulus secara semulajadi? mari klik video di bawah ini.



Ok. Mudah-mudahan  tips yang saya kongsikan dalam entri ini sedikit sebanyak dapat memberi sinar harapan kepada kawan-kawan yang mengalami masalah kulit setelah sekian lama. Jangan berputus asa.Insha Allah berkat doa dan kesungguhan anda, anda pasti berjaya memiliki kulit yang sihat dan cantik. 


Nak tahu lagi? Dalam produk Shaklee, kita ada beberapa jenis vitamin yang sangat disarankan untuk diambil bagi mereka yang mengalami masalah kesihatan kulit antaranya ialah:
1. Shaklee Collagen Powder  
2. Vivix
3. Vitamin E (promosi Jun 2015)
4. Vitamin C (Promosi Jun 2015)
5. Energizing Soy Protein, ESP
6. Vitalea multivitamin
7. Ostematrix
8.B complex

Mari kita lihat beberapa testimoni daripada pengguna vitamin Shaklee yang mendapat kulit yang sihat selepas mengamalkannya beberapa tempoh yang tertentu.

Testimoni pengguna Vitamin C, Vitamin E, B complex dan ESP Shaklee


Testimoni kulit tidak lagi berminyak dan berparut
0p.op.. sebelum nak habis penulisan ni, saya nak kongsi sedikit lagi, tentang set penjagaan luaran shaklee seperti pembersih dan pelembab kulit.  Bebas bahan kimia tau dan tidak ada kesan sampingan. Terdapat tiga jenis Set Penjagaan Muka Shaklee ni iaitu Set Nutriwhite (normal skin), Set Enfuselle (Normal to dry skin) dan Set Enfuselle (Normal to oily skin).


Berminat nak lebih tahu tentang produk Shaklee dan ingin tahu produk apa yang sesuai untuk anda serta bagaimana nak mendapatkannya? Anda boleh menghubungi saya terus:
FB: Ummu Mardhiyyah | No.telefon: 0138974397 |
SID: 868307| Email: ummumardhiah81@gmail.com

No comments:

Post a Comment

 
Full design blog:jiakreatifelt.com