Sunday 15 February 2015

Langkah-langkah Rawatan Kesuburan




Lumrah bagi pasangan yang bergelar suami isteri pastinya mahukan kehadiran cahayamata sebagai pelengkap kebahagiaan. Bagaimanapun bukan semua bertuah dikurniakan rezeki daripada Ilahi.

Bagi  yang kurang bernasib baik , ia bukan penyudah sebuah kebahagiaan yang diidamkan. Tidak semua pasangan yang belum dikurniakan cahaya mata mempunyai masalah kesuburan.

Ada yang didiagnosis sihat serta tiada masalah tentang kesuburan. Tetapi mungkin masih belum ada rezeki kurniaan dari Ilahi.

Dalam artikel kali ini, saya ingin berkongsi Langkah-langkah Rawatan Kesuburan.

 1. Melakukan hubungan seks antara suami isteri pada waktu paling subur untuk meningkatkan kebarangkalian mengandung.


2.Pengambilan ubat kesuburan Clomiphene dan Gonadotropins antara langkah awal dilakukan sebelum mencuba rawatan lain yang lebih canggih.


 3.Pembedahan minor bagi masalah seperti tiub fallopio wanita tersekat atau membuang Cyst.

 4. IUI (Artificial Insemination @ Permanian Beradas).IUI  ialah kaedah membantu sperma suami untuk sampai kepada telur. Ini kerana suami mempunyai kuantiti sperma yang rendah dan lemah.


Dalam Shaklee, untuk merawat masalah kuantiti dan kualiti sperma suami, suami disarankan untuk mengamalkan vitamin Zinc Complex dalam diet harian.

5.ART (Assisted Reproductive Technology). ART ialah teknologi bantuan reproduktif . Jika anda dan pasangan berhadapan dengan masalah bilangan sperma kurang, tiub fallopio tersumbat atau langkah-langkah yang dinyatakan terlebih dahulu gagal, kaedah yang lebih berteknologi dan mahal seperti In Vitro Fertilization  (IVF) , Intracytoplasmic Sperm Injection (ICSI) dan Gamate Intrafallopian Transfer (GIFT) Atau Zygote Intrafallopian Transfer (ZIFT) akan disarankan oleh doktor sakit puan.
 

Untuk pengetahuan bersama, wanita tidak memerlukan air mani yang banyak bertakung di dalam faraj untuk hamil. Yang lebih penting ialah kuantiti dan kualiti sperma yang terkandung di dalam air mani yang tinggal di dalam faraj.Dalam Shaklee, kita ada menyediakan produk-produk kesihatan yang inshaAllah akan dapat membantu meningkatkan kesuburan suami isteri.



 Berikut adalah merupakan testimoni Set Kesuburan Shaklee, mudah-mudahan dapat menyuntik semangat dan memotivasikan tuan-tuan dan puan-puan yang sedang berusaha untuk menimang cahaya mata tidak berputus asa dan terus berusaha dalam merealisasikan impian anda suami isteri.




Sebenarnya, doktor-doktor juga sangat menyarankan pengambilan vitamin untuk meningkatkan kesuburan suami isteri.

Saya berharap, semoga artikel hari ini bermanfaat buat ramai pasangan di luar sana. Untuk info lanjut berkenaan Set Kesuburan Shaklee,  tuan-tuan, puan-puan boleh menghubungi saya Pengedar Sah Shaklee Malaysia (SID:868307) di talian 0138974397. Boleh juga pm saya di inbox FB: Ummu Mardhiyyah ^_^


Salam tulus ikhlas daripada saya Ummu Mardhiyyah (Ibu kepada Mardhiyyah)







No comments:

Post a Comment

 
Full design blog:jiakreatifelt.com